Dnes chtějí společnosti kombinovat zisky a dobrý management ruku v ruce se sociální změnou. Tyto společnosti nejsou výhradně zaměřeny na vydělávání peněz a věří v důležitost pomoci místním komunitám za účelem posílení jich samých do budoucna.

Jako příklad společnosti, která se řídí principy korporátní sociální odpovědnosti můžeme pokládat společnost Second Chance Coffe Company, kávu produkující společnost a kavárnu nacházející se ve městečku Wheaton, Illinois.

Společnost byla založena v roce 2007 a začala prodávat své produkty v lednu 2010. Jejich typický produkt se jmenuje „Mám zrnko“ avšak to, co činí tuto společnost skutečně jedinečnou je proces přijímání zaměstnanců. Second Chance zaměstnává muže a ženy, kteří strávili čas ve vězení a chtějí se znovu postavit na vlastní nohy. Obchodní model společnosti Second Chnce je nejen rentabilní, ale hlavně pomohl změnit budoucnoust mnoha bývalých vězňů, kteří by jinak byli na ulici. Společnost přijímá tyto osoby na pozice kuchařů a prodavačů. Ačkoliv si zde nevydělají příliš mnoho peněz, zaměstnanci jsou myšlence této společnosti zcela oddáni – možná také proto, že každý názor zaměstnance je vyslyšen.

Jako společnost, která se řídí principy korporátně sociální odpovědnosti, inspiruje Second Chance ostatní společnosti aby tvrdě pracovaly a vytyčily si cíle, kterými budou pozitivně ovlivňovat dění ve svém okolí a konat dobro. Jejich koncept ukazuje, že vydělávání peněz a pomáhání komunitě může skvěle fungovat pospolu. Posílením občanské komunity si také navíc Second Chance zajišťuje lepší pozici na trhu ve Wheatonu, protože mnoho lidí chce nakupovat zboží a služby od společnosti, která podporuje etické chování.

Navzdory individuálnímu fungování, obchod a komunity se mohou skvěle doplňovat a prospívat jeden druhému. Společnost Second Chance je živým důkazem toho, že firmy začínají měnit své obchodní modely, které budou zaměřené na posílení komunit v dlouhodobějším měřítku.