Obchod má tři cesty, jak přímo ovlivňovat rozvoj nejchudších obyvatel planety.

Za prvé, firma může produkovat výrobky pro chudé, cílit svůj prodej na nejchudší miliardu obyvatel planety. Například, v roce 2006 firma Danone ve spolupráci s mikrokreditovou Grameen Bank uvedla na bangladéšský trh výživné mléčné produkty pro chudé. Také firma Proctre and Gamble produkuje od roku 2000 výrobky na čištění vody pro filipínské a guatemalské spotřebitele. Cílem tohoto businessu je využívat kupního potenciálu a vytvářet produkty, které jsou nejen dostupné, ale též přínosné.

Za druhé, business může využívat ke svému fungování chudé a přispívat k jejich rozvoji. Jedná se například o zaměstnávání chudých ve výrobě, o ukotvení férového přístupu k těmto i ke všem ostatním zaměstnancům, poskytování férové mzdy, investice do vzdělání a tréninků. Do této skupiny patří fair trade, který je jakousi nejčistší podobou tohoto odpovědného přístupu k zaměstnancům. Zisk z výrobků prodávaných se značkou fair trade přináší většinu zisku výrobci a nikoliv prostředníkům v rámci řetězce.

Za třetí, podnik může přijmout celkový koncept společensky odpovědného chování, který stojí na třech pilířích: Férovosti ve vztahu k: lidem- planetě- a v rámci procesu tvorby a distribuce profitu. Touto cestou šla TATA Group. Už od roku 1912 dbá tato indická společnost o investice do ochrany svých zaměstnanců a jejich rodin (rozvíjí vzdělávací projekty pro komunity, v jejichž blízkosti funguje, financuje rodinná centra, poskytuje zdravotní péči i pomoc při humanitárních krizích atd.). Dále se věnuje ochraně životního prostředí a transparentnosti v podnikání. Hospodářské výsledky ukazují, že tento přístup se vyplácí. Společensky odpovědné chování vede k nižší fluktuaci zaměstnanců, k lepším vyjednávacím podmínkám ve vztahu s veřejným sektorem a k dobrému pocitu z businessu.

Orientace na podnikání postavené na úsilí o maximální okamžitý zisk nevede ani k trvalým hodnotám ani k profitu. Orientace na business postavený na hodnotách vede k úspěchu. TATA je důkazem, že tento přístup se vyplácí i ekonomicky.